Pages

October 24, 2012

Emine Örnek Koleji Ulusal Forumu Vol. 1

Here I am, feeling apologetic for my lack of blogging habits lately, listening to Teardrops by The XX, looking at the photos that were captured during the latest EYP Conference that I attended in Bursa. This post is only the beginning, and you may take this as a warning, because in my four-day-trip to Bursa, where I met amazing people and had a great time, there were people everywhere, taking photos all the time. The thing that I love about blogging is that I feel uncompleted if I don't share my photos in here, so you'll get so many photos, as soon as my lovely friends stop procrastinating and upload them on Facebook. Let me tell you about my trip: My close friend Bertuğ called me a couple of months ago, asked me to chair a committee in a conference that he was going to organised. I, of course jumped at this request with both hands, both because I was longing for an escape from my studies and also because I was missing my EYP friends like crazy. This was the first time that I chaired a committee, and I was in Environment. We discussed and found solutions in order to use lakes more beneficially and environmentally friendly. The outcome? We did a splendid job and met with so many great people. The conference was a blur and I was very proud that a close friend of mine pulled a great job from doing such an event.

İşte buradayım, son zamanlardaki az yazışımdan dolayı suçlu hissediyorum, The XX'den Teardrops'u dinliyorum ve Bursa'da, en son katıldığım EYP konferansındaki fotoğraflara bakıyorum. Bu post sadece bir başlangıç, ve bunu bir uyarı olarak alabilirsiniz, çünkü dört günlük yolculuğumda, ki burada inanılmaz insanlarla çok güzel bir zaman geçirdim, her daim fotoğraflarımızı çeken bir sürü insan vardı. Blog yazmakla ilgili en sevdiğim şey, burada fotoğraflarımı paylaşmazsam kendimi eksik hissediyorum, kısacası çok kısa bir zaman içinde bir sürü fotoğraf göreceksiniz, tabii sevgili arkadaşlarım fotoğrafları bir an önce Facebook'a koyarsa. Size bu konferanstan bahsedeyim: Çok yakın arkadaşım Bertuğ beni birkaç ay önce arayıp, kendi okullarında düzenleyeceği bir konferansa davet etti. Ben tabii ki buna iki elimle atladım (böyle bir deyim var mı bilmiyorum bile), hem çalışmalarımdan biraz uzaklaşmak istediğimden, hem de EYP arkadaşlarımı çok özlediğimden. İlk defa komite başkanlığı yapıyordum, ve Çevre komitesindeydim. Komitede, göl sularını nasıl daha etkili ve sağlıklı kullanabileceğimizi tartışıp çözümler bulduk. Sonuç mu? Harika bir iş çıkarttık, birbirinden güzel birçok insanla tanıştık. Konferans müthişti ve çok yakın bir arkadaşımın bu kadar güzel bir işin üstesinden gelmesinden çok gurur duydum.

Above you see my lovely committee ENVI, with 10 delegates, 2 chairs and 1 journo. EYP is one of the best opportunities that I ever received. In less than 2 years, I got the chance to visit different cities, even travel to Spain, met thousands of greatest people and expand my horizon in terms of the problems that the world is facing at this very moment. It is a great thing for people like myself, it gave me a reason to step outside of my asocial life and become a sensible, independent youngster. There are so many other things to put on slate but I just can't describe it. All I can say is that I'm addicted to it and I recommend everyone to experience such a thing.

Yukarda benim sevgili komitem ÇEVRE'yi görüyorsunuz, 10 delegesi, 2 komite başkanı ve 1 gazetecisi ile. EYP hayatım boyunca elde ettiğim en güzel fırsatlardan biri. İki seneden daha kısa bir süre içinde birçok şehri dolaşma, hatta İspanya'ya gitme, birbirinden inanılmaz binlerce insanı tanıma ve dünya problemleriyle ilgili ufkumu geliştirme fırsatı buldum. Benim gibi insanlar için inanılmaz bir organizasyon, bana asosyal hayatımın dışına çıkmak ve bağımsız ve duyarlı bir genç olmamı sağladı. Masaya koyabileceğim çok fazla şey var, fakat bunu açıklayamıyorum. Tek söyleyebileceğim şey EYP'ye bağımlı olduğum ve herkese böyle organizasyonlarda yer almalarını önerdiğim. 








How was your week, tell me! :)

4 comments:

  1. looks like a lot of fun :D I LOVE your first outfit, the blouse and the AMAZING skirt, just love it <3 btw If you get any chance to take pictures of Istanbul during the Holidays now or some time later I would cry of happines :D (I was this year in your beautiful city and fell in love thats way :D) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Ada! Thanks for your kind words, i promise i will make a special post just for you with lots of photos taken all over Istanbul :)

      Delete
  2. Nice post dear :)


    Join Estée Lauder Giveaway on my blog :)


    http://she-is-the-1.blogspot.ch/2012/11/giveaway-v.html

    ReplyDelete

I'm thankful for any criticism, comment or any form of words which will help me to improve, so shoot me!